LEXUS PERFORMANCE HYBRID RX 500h

Publicēts: 29.10.2023.

Jaunajā Lexus RX saimē ir trīs modeļi – luksusa pašuzlādes hibrīda SUV RX 350h, uzlādējamais (Plug-in) hibrīds RX 450h+ un augstas veiktspējas (Performance Hybrid) pašuzlādes hibrīds RX 500h. Hibrīda dzinēju galvenā priekšrocība pateicoties elektromotora integrācijai un rekuperācijas izmantošanai ir spēja padarīt ikvienu braucienu energoefektīvāku. Augstas veiktspējas, jeb ielas sporta automašīnas koncepts, savukārt, sniedz tās vadītājam vai vadītājai ievērojami lielāku dinamiku un jaudas rezervi, kā arī precīzāku vadāmību un stabilitāti virāžās, salīdzinot ar standarta automašīnu modeļiem. RX 500h tiek piedāvāts ekskluzīvajā F SPORT aprīkojuma līmenī.

Lexus ir izdevies apvienot trīs stihijas vienā modelī – ērto un vienlaikus praktisko luksusa klases SUV virsbūvi un salonu, pašuzlādes hibrīda dzinējiekārtu ar tās energoefektivitātes priekšrocībām un sportiskas auto vadīšanas pieredzi, ko sniedz RX 500h izmantotie īpašie tehniskie risinājumi – benzīna dzinējs ar turbokompresoru, DIRECT4 viedā elektriskās pilnpiedziņas sistēma ar pilnībā patstāvīgu elektromotoru un tā invertera vadību aizmugurējai asij, dinamiskā aizmugurējo riteņu automātiskas piestūrēšanas sistēma, Trail Mode braukšanas režīma digitālā vadība un adaptīvā piekare, kas regulējama individuāli katram ritenim. RX 500h nav jāuzlādē kā elektromobilis vai kā uzlādējamais hibrīds, bet tas sniedz tūlītēju jaudas atdevi līdzīgi kā elektriskais auto vai iekšdedzes dzinēja superkārs, vienlaikus saglabājot visas liela SUV priekšrocības un ērtības kā arī zemāku degvielas patēriņu salīdzinot ar tradicionālo dzinēju aprīkotām luksusa pilnpiedziņas automašīnām.

Lexus 2.4 HEV (Hybrid Electric Vehicle) dzinējs – hibrīdsistēma iekļauj 2,4 litru četru cilindru 272 Zs (200 kW) benzīna dzinēju ar turbokompresoru, kas viens pats nodrošina jau 460 Nm griezes momentu un divus elektromotorus – 87 Zs (64 kW, 169 Nm) uz priekšējās ass un 103 Zs (76 kW, 292 Nm) uz aizmugurējās ass, kas var darboties arī ģeneratora režīmā un īpaši ātrai uzlādei un enerģijas atdevei paredzētu hibrīda sistēmas akumulatora bateriju. Pašuzlādes hibrīdsistēmas kopējā jauda – 371 Zs (273 kW). Auto vadīšanas baudītājus noteikti iepriecinās fakts, ka Lexus RX 500h Performance Hybrid dzinējiekārtas jaudas pārnesi nodrošina nevis hibrīdiem raksturīgais variators, bet gan klasiskā sešu pārnesumu sporta automātiskā transmisija. Būtiski, ka visas sistēmas darbība ir ļoti plūstoša un pārnesumu un dzinēju pārslēgšanās notiek pilnībā nemanāmi. 

DIRECT4 pilnpiedziņa. Jaudas padevi uz riteņiem kontrolē DIRECT4 – ekskluzīva jaunā Lexus piedziņas spēka tehnoloģija, kas ir izmantota arī zīmola jaunajā pilnībā elektriskajā SUV BEV (Battery Electric Vehicle) modelī – RZ 450e. Izmantojot mehāniski nesaistītus priekšējo un aizmugurējo elektromotoru, DIRECT4 spēj automātiski un nemanāmi pārvaldīt piedziņas spēka dalījumu starp abām asīm – ātrāk un precīzāk nekā jebkura mehāniskā sistēma. 

Priekšējās/aizmugurējās piedziņas griezes momenta līdzsvars tiek automātiski mainīts, lai sasniegtu ideālu veiktspēju un drošību. Atbilstoši braukšanas aktuālajam statusam spēka pārneses dalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi var tikt pielāgots attiecībā no 100:0 līdz 20:80. Uzsākot braukt un taisnvirziena kustībā sistēma kontrolē attiecību starp 60:40 un 40:60. Izbraucot līkumus, sistēma izmanto tādu informāciju kā transportlīdzekļa ātrums un stūres leņķis, lai noteiktu piedziņas spēka sadalījumu un drošu vadāmības kontroli. Piedziņas spēks tiek novadīts virzienā uz priekšējo asi (no 70:30 līdz 50:50) pagrieziena sākumā, bet izbraucot no līkuma – uz aizmugurējo asi (no 50:50 līdz 20:80), lai nodrošinātu pastāvīgi labu saķeri, saglabājot stabilitāti un nezaudējot dinamiku. Uzsākot braukt vai veicot strauju akselerāciju – sākotnējo paātrinājumu nodrošina abi elektromotori, kas nodrošina tūlītēju automašīnas atbildes reakciju uz vadītāja darbībām.

Lexus RX 500h ir starp tām retajām un ekskluzīvajām automašīnām, kurām stūrējās gan priekšējie, gan aizmugurējie riteņi. Dynamic Rear Steering (DRS) – dinamiskā aizmugurējo riteņu piestūrēšanas sistēma, kas automātiski aprēķina optimālo stūres leņķi aizmugurējiem riteņiem atbilstoši transportlīdzekļa ātrumam un virzienam. Aizmugures riteņu pagriešanas leņķis var sasniegt maksimāli četrus grādus. Pie maza vai vidēja ātruma aizmugurējie riteņi griežas pretēji priekšējiem riteņiem, nodrošinot mazāku automašīnas pagrieziena radiusu un komfortablāku manevrēšanu pilsētas satiksmē, bet lielā ātrumā tie griežas vienotā fāzē ar priekšējo asi, kas nodrošina lielāku stabilitāti joslas maiņas manevros uz ātrgaitas ceļiem vai to virāžās. DRS leņķis tiek kontrolēts kā daļa no transportlīdzekļa dinamikas integrētās pārvaldības sistēmas (VDIM) darbības.

Drošāku un komfortablāku braucienu pa sliktākas kvalitātes grants ceļiem, slidena ceļa apstākļos ziemas periodā un pa vieglu bezceļu nodrošina Trail režīms, kas Lexus RX modelī tiek nodrošināts pirmo reizi, integrējot visu riteņu piedziņas sistēmas vadību, bremzēšanu un piedziņas spēka pārvaldīšanu, lai novērstu riteņu izslīdēšanu, braucot pa slideniem vai nelīdzeniem ceļiem.

Adaptīvā mainīgā piekare (AVS), kas iekļauta F SPORT Performance standartaprīkojumā, nodrošina neatkarīgu amortizācijas kontroli katram ritenim atsevišķi, kas sniedz komfortablāku braukšanu pa nelīdzenām virsmām, lielāku amortizācijas spēku pagriezienos un patīkamāku braucienu kopumā. F SPORT modelis ir aprīkots ar lielākiem, 400 mm diametra ventilējamiem priekšējiem diskiem un jauniem pretējo sešu virzuļu alumīnija monobloka bremžu suportiem melnā krāsā uz kuriem ir Lexus logotips – nodrošinot gan veiktspēju, gan dizainu sacīkšu auto stilā. Vehicle Braking Posture Control sistēma, kas Lexus automašīnās ir izmantota pirmo reizi nodrošinās, ka RX 500h vadītājs pamanīs priekšrocības, ko sniedz lineāra, tieša un stabila bremzēšana jebkuros ceļa un ātruma apstākļos.

Visu jauno RX modeļu priekšrocības ir GA-K platforma, kas salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes RX modeli nodrošina zemāku smaguma centrs (-15 mm), palielinātu riteņu bāzi (2850 mm, +60 mm) un platāku šķērsbāzi (priekšpusē +15 mm, aizmugurē +50 mm), mazāku aizmugurējo pārkari, bet vienādu kopējo garumu ar iepriekšējo RX modeli – 4890 mm. Vairāk vietas salonā, lielāka stabilitāte braucot un labāka redzamība no vadītāja vietas.

Papildu braucēju drošībai, RX ir aprīkots ar vadītāja noguruma monitoru, kas integrēts stūres statnē – virs tās ir uzstādīta speciāla kamera, kas seko līdzi vadītāja sejas stāvoklim (motorikai), lai atpazītu situāciju, kad viņš vai viņa zaudē koncentrēšanos noguruma vai sliktas pašsajūtas rezultātā.

Pirmo reizi šāds monitors ir savienots ar automobiļa aktīvajām drošības sistēmām – ja vadītājs nereaģē uz brīdinājumiem, sistēma samazina braukšanas ātrumu un pakāpeniski aptur auto, aktivizējot avārijas gaismas signālu. Protams, ka RX 500h tāpat kā abi pārējie jaunie RX modeļi ir aprīkots ar pilnu Lexus Safety System Plus vadītāja drošības asistentu sistēmu pakotni, kas katru braucienu padarīs pēc iespējas drošāku un patīkamāku.

Salona interjera dizains un vadītāja vietas iekārtojums līdzīgi visiem jaunākajiem Lexus zīmola modeļiem ir veidots balstoties uz Tazuna un Omotenashi principiem. Tazuna nozīmē intuitīvu pārvaldību. Vārds ir radies no senajā Japānā lietotā zirgu grožu nosaukuma, kas vienlaikus apzīmē arī jātnieka un zirga teicamu savstarpējo saskaņu.

Omotenashi vislabāk raksturo kā japāņu viesmīlības garu. Vārdam nav tieša ekvivalenta angļu un latviešu valodās, tāpēc tā patiesās nozīmes izpratne ir vairāk jutekliska, nevis uz zināšanām balstīta. Visnoderīgāko iespaidu, visticamāk, radīs veids, kā klientam liek justies, nevis zināšanas par piedāvāto funkciju līmeni. Lexus automašīnas jau vairāk nekā 30 gadus tiek veidotas pēc šī principa, ka klients nekad netiek apgrūtināts ar lieko, bet automašīna kopumā un tās salons tiek veidots apkārt braucējiem tā, lai nodrošinātu viņu visaugstāko iespējamo labsajūtu.

Saskaņā ar WLTP datiem Lexus RX 500h kombinētais degvielas patēriņš sākot no 8.1 l/100 km, kombinētā CO2 emisija 183-184 g/km. Paātrinājums no 0-100 km/h 6.2 sekundes, maksimālais ātrums 210 km/h. 

Zvaniet 67160900 un uzziniet vairāk! Piesakieties testa braucieniem!